Handelsbetingelser

 

Sådan handler du på sofanova.dk

For at foretage et køb på sofanova.dk skal du igennem følgende trin:

  1. Find den eller de varer du ønsker og læg dem i indkøbskurven – gå herefter til kassen.
  2. Indtast dine personlige oplysninger
  3. Vælg forsendelses- og betalingsmåde
  4. Godkend vores handelsbetingelser
  5. Tjek at alle oplysninger er korrekte på opsamlingssiden og godkend købet

Alle priser er inkl. moms og andre afgifter. Priserne er dagspriser. Når du handler med sofanova.dk indgås aftaler på dansk.

Hvis du ønsker at modtage en kopi af din ordrebekræftelse, kan du sende en e-mail til kundeservice@sofanova.dk

 

 

 

Betaling

Sofanova modtager online betalinger med; Dankort, Visa/Dankort, Visa, Mastercard, Visa Electron, Maestro.


Betaling vil blive trukket på din konto, når ordren er overgået til vores fragtmand – ved “Design selv” (Specialbestillinger) bliver betalingen som udgangspunkt trukket i forbindelse med bestilling med mindre andet er aftalt eller fremgår af din ordre.


Ved betaling med Visa Electron og Mastercard Debit, som er debitkort, vil betalingen blive reserveret på din konto i overensstemmelse med vilkårene for dit kort, indtil vi trækker eller afviser betalingen.

Vi gør opmærksom på at bankerne i visse tilfælde kan vælge at ophæve reservationen på dit betalingskort før betalingen bliver trukket, dette betyder ikke at din ordre er ophævet.


Alle beløb på hjemmesiden er inklusiv moms.
Hjemmesiden bruger følgende valutaer til prissætning:
Denmark – Kroner (DKK)

Sofanova tilbyder finansiering gennem Santander: Læs mere her


Sofanova benytter en sikker betalingsserver, der krypterer alle oplysninger med SSL protokol hvilket betyder din data er sikker og ikke kan læses af andre udefrakommende.


Sofanova’s egen hjemmeside bruger ligeledes kryptering med SSL protokol.

 

 

Levering

Corona: Vores chauffører overholder gældende lovgivning om brug af værnemidler når de ankommer på din adresse.

Vi leverer i hele Danmark, dog ikke til ikke-brofaste øer.

Vores egne chauffører og biler håndterer leveringen.

Leveringen har et 12 timers interval, på leveringsdagen vil du kunne følge din levering via et live opdateret tracking link, så du kan planlægge din dag herefter.

Levering sker til gadeplan / kantsten eller med ind- og opbæring mod tillæg, du finder gældende leveringspriser i kassen.

Er du ikke hjemme kan vi sætte ordren af i garage, carport eller lignende, venligst noter dette i kommentarfelt ved bestillingen. Vi gør udtrykkeligt opmærksom på at hverken Sofanova eller vores transportør kan stilles til ansvar for bortkomne eller beskadigede varer på din adresse, og leveringer af denne typer er 100% på kundens eget ansvar.

Mindre møbler og møbeltilbehør:

Bestillinger af mindre møbler og møbeltilbehør (ben, skamler/pufs, plejemidler m.m.) leveres med pakkepost. Din ordre afsendes direkte til din leveringsadresse, er du ikke hjemme adviseres du af fragtfirmaet om afhentning i nærmeste pakkeshop. Vær opmærksom på, at regler vedr. pakkepost er gældende for din forsendelse.

LAGERVARER

Møbler som er på lager ved bestilling kan du forvente vil blive leveret hurtigst muligt, og typisk inden for 2-10 hverdage.

PRODUKTIONSVARER & RESORDRER

Møbler som laves på bestilling eller restordrer har forskellige leveringstider, en forventet leveringstid vil live oplyst på produktsiden. Vi gør opmærksom på at denne ikke er bindende og kan derfor både hjemkomme før og efter denne oplyste leveringstid.

Før hjemkomst vil du modtage en mail med information om forventet leveringsuge så tidligt som denne er kendt. Typisk leveringstid for “Design selv” bestillinger er 6-12 uger *Bemærk at ved bestilling af flere varer, kontakter vi dig når sidste del er på lager.

LEVERINGSFORMER

Følgende indgår for levering til kantsten/gadeplan:

Levering til nærmeste kantsten i gadeplan, hvor chaufføren finder det forsvareligt at parkere bilen.

Booking af leveringsdato sker via sms.

Modtager holdes live opdateret med leveringstidspunkt på leveringsdatoen, og 30 min. inden ankomst på aftalte leveringsdag.

Modtagers ansvar ved levering UDEN ind- og opbæring:

Modtager skal stå klar ved fremkomst, og være til at træffe på det oplyste telefonnummer.

Modtager skal i god tid informere omkring alt, hvad der kan påvirke leveringen, eksempelvis svært fremkommelig vej, portkode mv.

Rettelser til- eller afbestilling af levering skal ske senest 12 timer efter modtagelse af bookingen på sms. Hvis der afbestilles senere vil der blive opkrævet fuldt leveringsgebyr på min. 499 kr. Er modtager ikke hjemme til at modtage levering, kan der arrangeres en genlevering mod betaling af et ombookings-gebyr på min. 499 kr.

Tjek for transportskader inden kvittering for din levering, eventuelle skader noteres på kvitteringen. Hvis der ved leveringen sker skade på dit indbo eller din bolig, skal dette noteres og dokumenteres på kvitteringen inden chaufførerne forlader adressen. Vi gør opmærksom på at der ikke vil kunne gøres krav for skader på vare, indbo eller bolig, som ikke er blevet noteret og dokumenteret ved leveringen. 

Følgende indgår for levering med ind-og opbæring

Dine møbler bliver leveret af vores chauffører (1 eller 2 mand), der bærer ind i tilgængeligt og anvist rum.

Booking af leveringsdato sker via sms.

Modtager holdes live opdateret med leveringstidspunkt på leveringsdatoen, og 30 min. inden ankomst på aftalte leveringsdag.

Det er modtagerens ansvar, at varen kan leveres i original indpakning, det vil sige, at varen kan passere trappeopgange, døråbninger, entré og lignende. Såfremt udpakning af varen accepteres for at lette opbæring, er dette på eget ansvar.

Modtager skal stå klar ved fremkomst, og være til at træffe på det oplyste telefonnummer.

Modtager skal i god tid informere omkring alt, hvad der kan påvirke leveringen, eksempelvis svært fremkommelig vej, portkode mv.

Rettelser til- eller afbestilling af levering skal ske senest 12 timer efter modtagelse af bookingen på sms. Hvis der afbestilles senere vil der blive opkrævet fuldt leveringsgebyr på min. 999 kr. Er modtager ikke hjemme til at modtage levering, kan der arrangeres en genlevering mod betaling af et ombookings-gebyr på min. 999 kr.

Hvis vi ikke kan levere varen af pladsmæssige årsager, tilbageholder vi leveringsgebyr, ligesom der også opkræves leveringsgebyr for en eventuel ny levering.

Er modtager ikke hjemme til at modtage levering, kan der arrangeres en genlevering mod betaling af nyt leveringsgebyr på min. 999 kr..

Tjek for transportskader inden kvittering for din levering, eventuelle skader noteres på kvitteringen. Hvis der ved leveringen sker skade på dit indbo eller din bolig, skal dette noteres og dokumenteres på kvitteringen inden chaufførerne forlader adressen. Vi gør opmærksom på at der ikke vil kunne gøres krav for skader på vare, indbo eller bolig, som ikke er blevet noteret og dokumenteret ved leveringen.

– Ved tilkøb af montering og udsmidning af emballage.

Sofanova kan tilbyde let montering af sofaer, dette indebærer udpakning af møblet og påsætning af ben. Vi gør opmærksom på at der på nogle sofamodeller kan blive opkrævet et ekstra gebyr for yderligere montage end ben på sofaen.

Vi gør opmærksom på at returretten frafalder ved udsmidning af originalemballagen, er du derfor ikke 100% sikker på at du ønsker at beholde sofaen, skal du bede montøren om at være påpasselig med emballagen og beholde denne til senere brug i forbindelse med en evt. returnering.

Der skal være gjort fornøden plads til at monteringen kan finde sted, vurdere montøren at det ikke er forsvareligt at montere sofaen grundet evt. møbler eller andre genstande som kan tage skade, kan montøren vælge at opgive montagen, betalingen herfor returneres ikke.

Inden montøren forlader din adresse skal du tjekke montagen, og tilsikre at denne er tilfredsstillende udført.

Generelle betingelser ved levering

Modtager skal sørge for afdækning af gulve inden levering, for at undgå skader på gulve/tæpper.

OBS! Chaufførerne må af sikkerhedsmæssige hensyn, ikke tage deres sko af under levering af varer. Eventuel afdækning af gulv er kundens eget ansvar og skal være sket, inden chaufførerne ankommer på adressen.

Sofanova eller vores transportør kan ikke stilles til ansvar for gulvbelægning/tæpper ved mangelfuld eller manglende afdækning.

Vores møbler er forsvarligt indpakket i plast og pap. Skulle emballagen være beskadiget ved levering eller bærer synlige tegn på defekt, skal der på fragtbrevet kvitteres for modtagelsen med forbehold for eventuelle skader på indholdet. Konstateres transportskaden først senere, skal der reklameres senest 5 dage efter modtagelse.

Vi gør opmærksom på, at såfremt der ikke er nogen til at modtage ordren på aftalte dag, og der ikke er givet besked til Sofanova herom inden for gældende frister, vil der blive opkrævet et gebyr.

Ønsker du at melde afbud til aftalte levering, skal dette ske indne for 12 timer efter modtagelse af bookingen – sker dette efter, vil en ny aftale for levering koste et ombookings-gebyr.

 

 

Fortrydelse af køb / returnering

Du har 14 dages fortrydelsesret, når du handler på Sofanova.dk. Det betyder at du har 14 dage til at beslutte dig om du vil beholde dit møbel, perioden starter den dag hvor ordren er leveret.

Eventuelle returneringsomkostninger afholder du selv, alternativt kan Sofanova stå for afhentningen mod fragtgebyr fra 1.499 DKK. Skriv en mail til kundeservice på kundeservice@sofanova.dk og få oprettet en afhentning, vores transportør kontakter dig på SMS og aftaler afhentningsdag hvor du er hjemme eller hvor der er adgang til møblet.

For at du kan gøre brug af din 14 dages fortrydelsesret skal varen være intakt og ubrugt og i væsentligt samme stand, som da du modtog den. Returnering skal ske i original indpakning/emballage.

Ønske om fortrydelse skal meddeles os senest 14 dage efter leveringen og være os i hænde seneste 14 dage efter vi er informeret om dit brug af fortrydelsesretten.

Ønske om brug af fortrydelsesret skal sendes skriftligt på mail kundeservice@sofanova.dk.

Vi fremsender derefter information om returnering på vores lager hvor adresse og åbningstider vil fremgå. Det er ikke muligt at returnere et møbel uden at have kontaktet kundeservice først.

Ved returnering bedes du placere produktet i sin originale emballage og derefter pakke det forsvarligt ind i korrekt fragtemballage. Undgå at påklistre mærkater eller skrive direkte på emballagen.

Det er dit eget ansvar at returnere møblet til vores lager. Det er dit ansvar, at møblet kommer frem til os i ubrugt og ubeskadiget stand. Er møblet ikke ubrugt eller har dette fået skader, kan der blive fratrukket et beløb svarende til forringelsen i salgsprisen.

Hvis varen er prøvet udover, hvad der er beskrevet ovenfor, betragtes den som brugt og af forringet værdi. Dette betyder, at du ved fortrydelse af købet får en mindre del eller intet af købsbeløbet retur. Det er op til Sofanova at vurdere varens stand.

Alle omkostninger vil som udgangspunkt blive afregnet til dig på samme måde som møblet oprindeligt er blevet betalt – vi skynder os alt hvad vi kan, for at returnere dine penge inden for max. 14 dage.

RETURRETTEN OMFATTER IKKE:

Returretten gælder ikke for produkter købt i showroom.

Returretten gælder ikke ved misbrug.

Returretten gælder ikke ved køb af Design selv og produktionsvarer lavet specielt til dig.

Returretten må ikke benyttes til at udvælge standard møbler, eller til at vælge mellem flere forskellige sofaer.

FORTRYDELSE AF PRODUKTIONSVARER LAVET SPECIELT TIL DIG:

Design selv og Produktionsvarer lavet specielt til dig er at regne som en specialbestilling, hvorfor der betales forud i forbindelse med bestillingen af varen.

Som udgangspunkt kan ordren ikke annulleres eller fortrydes – sker dette alligevel, vil 50% af varens værdi ikke blive refunderet. Dette skyldes, at varen er sat i produktion, og vi derfor er nødsaget til at sælge varen via vores outlet til nedsat pris.

 

Reklamationsret

Oplever du mod forventning en fejl på dit møbel, bedes du sende en mail til kundeservice@sofanova.dk I denne mail beder vi dig oplyse følgende, så vi kan behandle din henvendelse bedst muligt (vi tilstræber at behandle din reklamation indenfor 3 hverdage):

Dit ordrenummer og kontaktoplysninger.

Vedhæfte 3-5 billeder: Nærbilleder af fejlen samt overbliksbilleder, og billede af møblets serienummer (et lille hvidt mærke under møblet, hvorpå der kan stå “QC”).

Beskrivelse af problemet samt hvornår det er opstået. Sofanova yder 2 års reklamationsret på produkter i henhold til den danske købelov, til brug i private hjem.

Reklamationsretten omfatter ikke:

  • Almindelig slitage. Afhængig af møblets model og konstruktion vil rynker i betrækket være en naturlig følge af brugen af dit møbel.
  • Falmning – Selv det meste farveægte stof vil falme hvis det dagligt får sollys. Hvis dine møbler placeres i helt eller delvis sollys, anbefaler vi at du vælger stof med stor lysægthed.
  • Sætning i polstringsmaterialer, f.eks. skum, fjer og fjedre.
  • Forhold der skyldes manglende eller forkert vedligeholdelse.
  • Montering og opstilling der ikke harmonerer med det anviste
  • Afsmitning fra andre genstande og tøj, samt pletter fra fødevarer, væsker og lignende.
  • Velour ser ud til at skifte farve når lyset kommer fra forskellige retninger. Det samme kan ske hvis luven trykkes ned, men velour har en naturlig genrejsningsevne, så det vil rette sig efter tid. Dette er ikke en fejl, men naturligt for stoffet.
  • Alle tekstiler afgiver fnuller på overfladen også kaldet pilling. Det er ikke en fejl, men en naturlig egenskab ved materialet. Det meste af det fnuller du eventuelt kan ses, er fibre fra plaider og tøj eller overskudsfibre fra selve overfladen på møblet. Oplever du fnuller/pilling på møblet, anbefaler vi at du forsigtigt benytter en elektrisk fnugfjerner, som er en lille maskine netop til dette formål.
  • De fleste sofaer er under bunden beklædt med et meget tyndt transportstof, der nemt kan revne under transport mm. Stoffet har ingen praktisk eller kosmetisk betydning, når først sofaen er sat på plads. Beskadigelse af bundklædet giver således ikke anledning til reklamationsbehandling.
  • Vi gør opmærksom på, at reklamationen ikke dækker beskadigede gulve forårsaget af møbler. Det er er derfor vigtigt at beskytte dit gulv med filt eller filtsko. De fleste møbler leveres med almindelige filtdutter, men det kan i nogle tilfælde være nødvendigt med ekstra god beskyttelse, især på sarte gulve.
  • Reklamation over fejl og mangler, som bør opdages ved sædvanlig undersøgelse af varen efter modtagelse, skal meddeles Sofanova indenfor max. 5 dage efter modtagelse.
  • Vores møbler er forsvarligt indpakket i plast og pap. Skulle emballagen være beskadiget ved levering eller bærer synlige tegn på defekt, skal der på fragtbrevet kvitteres for modtagelsen med forbehold for eventuelle skader på indholdet. Konstateres transportskaden først senere, skal der reklameres senest 5 dage efter modtagelse.
  • Vi glæder os til at hjælpe dig! Bemærk: Vores møbler produceres til private kunder. Benyttes møbler til erhvervsbrug, vil købet ikke være omfattet af reklamationsretten.

Vi gør opmærksom på at der ikke kan vælges returnering som løsning på en reklamation, typisk vil denne afhjælpes med reservedel eller reparation.

Reklamationen frafalder ved forkert eller ualmindelig betjening af produktet.

Sofanova dækker returneringsomkostningerne i rimeligt omfang såfremt returnering er vurderet som den eneste løsningsform.

 

 

Kunde- & Privatlivspolitik

Vi videresælger ikke personlige oplysninger og videregiver ikke dine personlige oplysninger til andre, de er kun registreret i vores kundekartotek. Du kan til enhver tid få slettet dine oplysninger.

For at du kan indgå aftale med Sofanova, har vi brug for følgende oplysninger:
. Navn
. Adresse
. Telefonnummer
. E-mail adresse

Vi foretager registreringen af dine personoplysninger med det formål, at kunne levere varen til dig.

Personoplysningerne registreres hos Sofanova og opbevares i op til fem år, hvorefter oplysningerne slettes.

Når der indsamles personoplysninger via vores hjemmeside, sikrer vi, at det altid sker ved afgivelse af dit udtrykkelige samtykke, således at du er informeret om præcis, hvilke oplysninger, der indsamles og hvorfor.

Direktøren og de ansatte for Sofanova har adgang til de oplysninger, der registreres om dig.

Den dataansvarlige i Sofanova er: ONIO Media

Vi opbevarer og transmitterer ikke kundeoplysninger krypteret.

Som registreret hos Sofanova har du altid ret til at gøre indsigelse mod registreringen. Du har også ret til indsigt i, hvilke oplysninger, der er registreret om dig. Disse rettigheder har du efter Persondataloven og henvendelse i forbindelse hermed rettes til kundeservice@sofanova.dk.

Cookies
På https://www.sofanova.dk anvendes cookies med det formål at optimere hjemmesiden og dets funktionalitet, og dermed gøre besøget så nemt som muligt for dig.

Du kan til enhver tid slette cookies fra din computer, se vejledningen på Webshop Cookies og Privatlivspolitik.

Log-statistik
Vi bruger en log-statistik på https://www.sofanova.dk, hvilket betyder, at et statistik-system opsamler information, som kan give et statistisk billede af, hvor mange besøgende vi har, hvor de kommer fra og hvor på websitet det forlades mv.

Logstatistikken anvendes kun med det formål, at optimere Sofanova’s hjemmeside.

 

 

Forbrugerbeskyttelse

Læs mere om din beskyttelse som forbruger når du køber via en PensoPay betalingsløsning:
https://pensopay.com/mere/forbrugerbeskyttelse/

 

Klagemuligheder

Ved klage skal vores e-mail adresse angives: kundeservice@sofanova.dk samt hjemmesiden du har købt varen på.
En klage over en vare eller tjenesteydelse kan indgives til Center for Klageløsning, Nævnenes Hus, Toldboden 2, 8800 Viborg.
Du kan klage til Center for Klageløsning via Klageportalen for Nævnenes Hus (Link).
For EU-borgere uden for EU skal klager sendes via EU Kommissionens online klageplatform.
ec.europa.eu

 


 

Standardfortrydelsesformular

(denne formular udfyldes og returneres kun, hvis fortrydelsesretten gøres gældende)

– Til Sofanova

– Jeg/vi meddeler herved, at jeg/vi ønsker at gøre fortrydelsesretten gældende i forbindelse med min/vores købsaftale om følgende varer:

(________________________________________________________________________________________)

(________________________________________________________________________________________)

(________________________________________________________________________________________)

(________________________________________________________________________________________)

– Bestilt den (______/_____-20____)/modtaget den (______/_____-20____)

– Forbrugerens navn (__________________________________________________________________________)

– Forbrugerens adresse (________________________________________________________________________)

– Forbrugerens underskrift (_______________________________________________________)   Dato(_________)

(kun hvis formularens indhold meddeles på papir)

 

Firmaoplysninger

Sofanova ApS

CVR: 38981250

Jernbanegade 33, 3600 Frederikssund, DK – Danmark

E-mailadresse: kundeservice@sofanova.dk

Telefon: 71998055

Virksomhedens etablerings år: 2017

Handelsbetingelserne er senest opdateret 13/6 2023.