REKLAMATION Please enable JavaScript in your browser to complete this form.12345Reklamationsformular Alle vores sofaer er håndlavede af dygtige møbelpolstrer, dog kan der ske fejl og dem skal vi få løst sammen på bedst mulig vis. Hvis du har været så uheldig at modtage en defekt vare, der ikke levede op til dine forventninger, beder vi dig bruge vores reklamationsformular nedenfor. Opret reklamationReklamationsretten Lad os starte med at få reklamationsretten på plads. Sofanova yder 2 års reklamationsret på produkter i henhold til den danske købelov, til brug i private hjem. Reklamationsretten omfatter ikke: Almindelig slitage - Afhængig af møblets model og konstruktion vil rynker i betrækket være en naturlig følge af brugen af dit møbel. Falmning – Selv det meste farveægte stof vil falme hvis det dagligt udsættes for sollys. Sætning i polstringsmaterialer, f.eks. skum, fjer og fjedre. Forhold der skyldes manglende eller forkert vedligeholdelse samt forkert eller ualmindelig betjening af produktet. Montering og opstilling der ikke harmonerer med det anviste. Afsmitning fra andre genstande og tøj, samt pletter fra fødevarer, væsker og lignende. Velour - Velour ser ud til at skifte farve når lyset kommer fra forskellige retninger. Det samme kan ske hvis luven trykkes ned, men velour har en naturlig genrejsningsevne, så det vil rette sig efter tid. Dette er ikke en fejl, men naturligt for stoffet. Fnuller - Alle tekstiler afgiver fnuller på overfladen også kaldet pilling. Det er ikke en fejl, men en naturlig egenskab ved materialet. Det meste af det fnuller der eventuelt kan ses, er fibre fra plaider og tøj eller overskudsfibre fra selve overfladen på møblet. Oplever du fnuller/pilling på møblet, anbefaler vi at du forsigtigt benytter en elektrisk fnugfjerner, som er en lille maskine netop til dette formål. Transportstof - De fleste sofaer er under bunden beklædt med et meget tyndt transportstof, der nemt kan revne under transport mm. Stoffet har ingen praktisk eller kosmetisk betydning, når først sofaen er sat på plads. Beskadigelse af bundklædet giver således ikke anledning til reklamationsbehandling. Møblerne leveres forsvarligt indpakket i pap og plast. Skulle emballagen være beskadiget ved levering eller bære synlige tegn på defekt, skal der på fragtbrevet kvitteres for modtagelsen med forbehold for eventuelle skader på indholdet. Reklamation over fejl og mangler, som bør opdages ved sædvanlig undersøgelse af varen efter modtagelse, skal meddeles Sofanova indenfor max. 5 dage efter modtagelse. Bemærk: Vores møbler produceres til private kunder. Benyttes møbler til erhvervsbrug, vil købet ikke være omfattet af reklamationsretten. Vi gør opmærksom på, at reklamationsretten ikke dækker beskadigede gulve forårsaget af møbler. Det er er derfor vigtigt at beskytte dit gulv med filt eller filtsko. De fleste møbler leveres med almindelige filtdutter, men det kan i nogle tilfælde være nødvendigt med ekstra god beskyttelse, især på sarte gulve. AfslutBekræft og fortsætVi er kede af at dit møbel ikke har levet op til vores standard... men lad os nu sammen få løst din reklamation på bedst mulig vis. Til at starte med, skal vi bede om lidt informationer på dig. LayoutDit navn *Email *Ordrenummer *TelefonnummerTilbageFortsætBeskriv fejlen på bedst mulig vis Indsend billeder som viser fejlen på nært hold og min. ét billede som viser møblet i sin helhed. Ved fejl som mislyde og lign. kan du indsende en kort video som viser hvilken handling som fremprovokerer lyden. LayoutHvornår er fejlen opstået *Hvordan er fejlen opstået *TransportskadeProduktions-/MaterialefejlAndenTransportskade Møblerne leveres forsvarligt indpakket i pap og plast. Skulle emballagen være beskadiget ved levering eller bære synlige tegn på defekt, skal der på fragtbrevet kvitteres for modtagelsen med forbehold for eventuelle skader på indholdet. Reklamation over fejl og mangler, som bør opdages ved sædvanlig undersøgelse af varen efter modtagelse, skal meddeles Sofanova indenfor max. 5 dage efter modtagelse. Vedhæft venligst også billeder af skaderne på emballagen. Beskrivelse af fejlen *Upload billeder eller video * Click or drag files to this area to upload. You can upload up to 5 files. Tilladte filformater .mpg, .mov, .wmv, .mp4, .png, .gif, .jpg, .jpeg (max. 50 MB)TilbageFortsætSammen finder vi den bedste løsning I langt de fleste tilfælde, kan fejlen udbedres med en reperation på din adresse, og typisk vil dette være at foretrække. Nogle fejl kan dog være umulige at udbedre på adressen og i stedet vil en reservedel være den bedste løsning. Dog skal denne først i poduktion, hvilket kan give en leveringstid på op til 12 uger. Kan du leve med fejlen, men ønsker du blot at blive kompenseret herfor, vil et afslag i prisen måske være den bedste løsning for dig. Afslagets størrelse udregnes og baseres på fejlens betydning for møblet og kan ikke overstige fejlens billigste alternative løsningsform. Foretrukken løsning *ReparationReservedelAfslag i prisenReperation Reperationen udføres af dygtige faglærte møbelpolstrer. Vi bestræber os på at udføre din reperation inden for max. 14 dage. Du vil blive kontaktet direkte af vores samarbejdspartner Handypolster. Udfyld venligst adresseformularen på hvor reperationen kan udføres. Reservedel Vi gør opmærksom på at leveringstiden for reservedele er 6-12 uger. Bemærk: Der kan i nogle tilfælde opstå små nuanceforskelle, dette skyldes dit møbels falmning kontra reservedelens nye stof, samt små nuanceforskelle fra stofrulle til stofrulle. Udfyld venligst adresseformularen på hvortil vi skal levere reservedelen, samt en beskrivelse af hvilke dele af møblet som ønskes udskiftet. Afslag i prisen Kan du leve med fejlen, men ønsker du blot at blive kompenseret herfor, vil et afslag i prisen måske være den bedste løsning for dig. Afslagets størrelse udregnes og baseres på fejlens betydning for møblet og kan ikke overstige fejlens billigste alternative løsningsform. Udfyld venligst dine kontooplysninger for den konto hvortil du ønsker pengene overført. Pengene overføres inden for max. 14 dage efter din godkendelse af udregningen. KontonummerFirstLastAdresse *Address Line 1Address Line 2CityState / Province / RegionEvt. bemækningGDPR samtykke *Jeg giver samtykke til, at Sofanova gemmer mine indsendte oplysninger, til behandling og besvarelse af min reklamation via mail. Samt at mine oplysninger deles med 3. part, værende fabrik, reparatør, fragtmand mv. såfremt dette findes nødvendigt for behandlingen af min reklamation.Indsend